Első hosszú út

Szeptember 22-én Békéscsabára mentem.
Nem volt a gáztank tele, ezt tudtam jól, hogy majd útközben kell LPG kutat keresni.
Indulás előtt még vettem online autópálya matricát és nekivágtam az M5-nek.

Menet közben kipróbáltam a cruise control-t, egészen érdekes volt: utolértem egy kamion előz kamion mutatványt, majd miután tiszta lett a terep, nyomtam egy 'resume' - ot. A beállított érték 145 körül volt. Tehát olyan 100-as tempóról így vitt vissza az automata :visszadobott egy sebességet és padlózott 145-ig és ott kapcsolt fel sebességet. Hja, ez a négysebességes váltó hátránya... Viszont hármasban hogy húzott!
Unalmas volt az autópálya, ezért nyomkodni kezdtem a fedélzeti számítógép gombját, hogy nézegessem a pillanatnyi fogyasztást. 150-es tempomattal 9l/100km. 130-nál 7.5-8liter.
Kecskemétnél áttértem a 44-es útra, ott már több volt a kaland, mert volt szembe forgalom az előzések során.

Lakitelek mellett álltam meg gázt tankolni, egy korábban Agip kutat festettek át MOL - ra. Jó drága náluk az LPG, 221Ft litere. (itt Pesten az OMV kúton 198.9Ft, de láttam már 190-ért is...)
Szóval a pusztán valamiért jó drága a cucc, biztos nagy rá az igény 😁
Belecsaptam a kocsiba 31 litert, a számláló mutatott 233km-t. Indulás tovább, még hátra volt bő 100km.
A 44-esen rájöttem, hogy mennyire is hiányzott az Impreza-ból az erős motor... Kamion mögött szöttyögve kilencvenről az OBK kiugrott és nagyon simán húzott 130-140-ig is ha kellett. A napfénytető meg plusz jóság: végig hátratolt ellenzővel utaztam, élveztem, hogy milyen világos van odabent. Településekre beérve nyitottam is a tetőt, hogy szellőzzek, illetve élvezzem a napsütést.

A hazaút is hasonló volt: 44-esen végig előzgetés, aztán autópályán cruise control hazáig.

Hazaérve már kiürült a gáztank, az utolsó pár kilométeren benzinnel jöttem.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

AERO Subaru (Fuji FA-200) Revell 4124

Műszaki vizsga 2018

Dyno Project