Műszaki vizsga 2018 - a felkészítés

A kocsit majdhogynem egy éve vettem. A műszaki érvényessége idén július 31-én lejár. A dolgot nehezíti, hogy az autó LPG-s, ráadásul német beszerelésű. A beszerelt Stako tartály itthon nem ismert (nem ezt a gyártót preferálják a hazai gázosítók), és a tíz éves élettartama most jár le. Ettől cifra a sztori.

Múlt héten már elkezdtem puhatolni a kiutat. Jártam az LPG-doktornál, hogy megnézzük a tartály dolgait. Igen, sajnos tényleg tíz év egy tartály élete  aztán kuka...😱 Nem lehet kitolni az élettartamot, hiába sérülésmentes. Egyszerűen ennyi év után kuka a palack.

Első körben néztünk egy Stako cseredarabot, laza negyedmillióba lenne (aztapicsa). Egy tórusz tank a fittingekkel, szűrővel, szintjelzővel. Mi a tököm kerül ezen ennyibe? Másik megoldás, az egyedi tank. Nem igazi egyedi, mert ebből is katalógus van. Erre a cserére még várni kell a szabadságok miatt. De megoldható, és nem kell a frontkithez nyúlni.

Addig is elvittem a kocsit a Seibiko-ba, hogy átnézzék a többit. A kocsi jobb hátulja lóg, ezt jeleztem is nekik. És tényleg, alánézve jelezték  hogy a jobb hátsó gátló kezd elfáradni. Nem durva a lógás, kábé fél centi lehet. Úgy mértem meg  hogy teremgarázsban állva a jobb kerék fölé nem fért be a kézfejem a gumi és a sárvédő pereme közé  míg a másik oldalon pedig igen.
Másik probléma egy búgó hang volt, amit sebességtől függően hallottam. Kerékcsapágyra gyanakodtam  és ez is bejött: a bal hátsó csapágy cserés lett.

A gátlóval még átmegy a kocsi vizsgán, talán a csapággyal is átmenne  Mivel ez utóbbi a kisebb kiadás, ezért most bevállaltam a cserét. 50ezret hagytam a Seibiko - ban.
A gátló ráér később, az egy kisebb vagyon lesz. (Outback - ben amúgy is állítható gátló van, ami nem olcsó mulatság:135ezer darabja, és párban kell cserélni 😣)

Szóval itt tartunk ma, a felkészülésben.
Jövő héten vizsga!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

AERO Subaru (Fuji FA-200) Revell 4124

Műszaki vizsga 2018

Dyno Project