Háromhengerezés, megint 😐


Nyár végén elkezdte a kocsi újra a dadogást, először gázüzemben, aztán már benzinüzemben is. Alapjárat környékéről (mondjuk 2000 alatt) kihúzatva dadog a motor, érezhetően rángat (Fordulatszám mutató kileng párszázat ilyenkor)

Szeptember végére értünk el oda, hogy a hiba üzenet is feljött a műszerfalon:
-Check engine világít
-ESP világít
-Crusie felirat villog

A legrosszabb az egészben, hogy ugyanez a hiba egyszer már ki lett javítva a Seibikoban, idén tavasszal.

Azóta az autó ment 6 hónapot, és alig 4000 km-t.😒 Akkor rálocsoltam 40ezret az autóra, és most nagyon hasonló hibajelenséggel találkoztam. Akkor a gyújtótrafót cserélték, mert az adta meg magát. A teória szerint a gázüzem miatti erősebb szikra igény csinálta ki a trafót. Ők csak trafót cseréltek Áprilisban, mást nem.

Most viszont nem hozzájuk vittem a kocsit javíttatni. Egysrészt ne makartam csak tüneti hibát orvosolni (trafó csere), hanem a probléma gyökerét akartam kezelni. Másrészt meg ilyen hibáért nem fogok márka-specifikus szervízbe menni, ehhez elég egy sima autószerelő is.

Az Impreza-val már jártam a Szondi műhelyben, igaz csak kipufogó igazításon (eltört csőre kértem varratot).

Végignézték az autót:
-Gyertya képben volt, mert lehet, hogy emiatt nem volt jó a szikra, ami miatt túlkompenzált a trafó
-Gyertyakábel is gyanús volt, mert az is okozhat elégtelen gyújtást
-Trafó is lehetett hibás (utángyártott), amit Áprilisban kapott a kocsi

Gyertya és kábelszett is cserés volt:

 Óraállás 204883

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

AERO Subaru (Fuji FA-200) Revell 4124

Műszaki vizsga 2018

Dyno Project